Friday, July 15, 2011

penyucian jiwa di tanah suci

salam..
alhamdulillah..perjalanan pergi n balik ke tanah suci smuenye selamat..n aku rs bersyukur sgt2 sebab dijemputoleh Allah utk menzirahi rumahnya dan melawat makam rasulullah. nie mmg pengalaman yg berharge n mmg aku xleh lupa. kt sane mmg best giler, aku pn xtau nape. setiap mase wat ibadah x pk mende laen da r. tiap2 kali sembahyang mengadap kaabah, wat umrah, tawaf sunat, bace al-quran n laen2. klu x g solat berjemaah or wat tawaf sunat rase rugi sgt2. bukan selalu dtg sini. n kt sini aku dpt blaja mcm2 jgk r, sejarah2 nabi, tempat2 bersejarah, bole tgk kehidupan org2 arab, org2 dr seluruh dunia dtg wat ibadat. naseb baek aku blaja kt uia, xde r culture shock sgt..pape pn aku nk ucap terima kasih kt mak n ayah yg bwk kiteorg sekeluarga g mekah nie. sape2 yg ade duet, aku sarankn supaya korg g wat umrah. amek pakej andalusia. xmahal sgt n die punye servis mmg terbaek r, hotel pn dekat dgn masjidil haram n masjid nabawi. so aku mls nk cite panjang2..tgk gmbr je kt bwh..selebihnye bleh tgk kt fb....hehe..wslm..











No comments: